tisdag 27 oktober 2020

Minnen


 Väldigt dålig bild,men den enda jag har på Farmors familjegrav.

Nu är det snart Allhelgonahelg,när vi kommer ihåg våra nära som inte finns mera.Men är kvar i våra tankar.


Det kommer upp lite minnen från ungdomen.Fina,mysiga minnen.

Lillasyster Viola och jag åker med Mor o Far i baksätet i vår första bil.En Austin 30,grön.Vi sjunger schlagers för full hals.Våra föräldrar gillade detta och bad oss fortsätta.

Sover på höloftet med kusinerna,en sommarnatt.Om vi sover nåt vet jag då inte,men det var spännande.

Farmor Ida kommer in med kaffe och kakor på sängen,när jag var tonåring.Jag var hemma från Realskolan i Dorotea över helgen.

Risgröt m saftsås med familjen i husvagnen,när det spöregnar.

Svärmor Helena gör grillad korv med senap o ströbröd på,till nattmat.

Lennart o jag sitter i en gullig stuga i Norberg och äter Dopp i kopp,på färskpotatis,efter att ha åkt bil hela dagen.

Det var några av mina stunder.Kommer nog på flera.

Ha en bra Allhelgona.

2 kommentarer:

Monika Morén sa...

Åh vilka fina minnen Yvonne! Så mysigt att få kaffe på säng med kakor av farmor!

Soft Trending sa...

Nice post . Cheers for, commenting on my blog mate. I shall message you again! I did not realise that.
any update on this?
Antonina cumulative doctrine prisoneros jobeth Leo janusz Dana armor
Awesome post ! Thank you for, posting on my blog page dude! I shall message you soon! I didnt know that!
obst und gemüsereiniger

Bloggintresserade