måndag 25 oktober 2021

Höst eller vimter?

 



Det är verkligen VÄDER.Spöregn och snö om vartannat.Som vanligt alltså.Vi bara glömmer hur det varit tidigare år.

Har hållit mig hemma en vecka nu,Handlat Har jag förstås.Snuva o huvudvärk som inte ser ut att ge sig.

Kommer ihåg när jag var tandsköterskeelev i Sollefteå.Fick halsfluss.Trodde jag skulle dö.Åkte hem till Granåsen o Mor o Far.Fick sova i deras säng.Hade så hög feber så jag yrade.Visste knappt vad som hände.Mor vakade över mig och tillslut blev jag frisk.

Glömmer aldrig detta.Det var meningen att mina halsmandlar skulle opereras bort.Det blev aldrig av.Då var jag 18 år.


Från det ena till det andra!Politiken!Jisses, jag måste nog låta bli att följa allt som händer på TV och på nätet.Blir så förvirrad av allt.

Nu ser jag en film istället!!!!

Tjao



2 kommentarer:

Monika Morén sa...

Ja oktober vädret...delade igår en artikel från Svt Väder där metrologer menar att oktober och april liknar varann på många sätt. Lite kul faktiskt.
Oj vilken svår halsfluss du hade. Undrar varför du inte fick penicillin? Det brukar annars alltid ges vid halsfluss som kan ge obehagliga följdsjukdomar.
Krya på dig nu!

Yvonne sa...

Monika,jag fick nog det tror jag,men jag mins inte.

Bloggintresserade