tisdag 24 maj 2011

Tur i oturen!

En aktiv vecka var det förra veckan.
Jag rev den lilla altanen på framsidan .Tänk att jag klarade av det själv!Så roligt det är.
Skrapade bron för målning.
Beställde plankor tillsammans med en av mina nya grannar.Elsy ska hjälpa mig att byta några brädor på huset.
Lördagen började bra.Viktoria och William kom och hjälpte mig att köra bort allt skäp med släpet.Sen åkte jag iväg till Storheden en sväng,tankade på vägen hem.

Tänkte göra mig lite mat senare,men kände att allt inte stod rätt till.
Vid 18-tiden började ett gallstensanfall.Jag tog en Voltaren-supp.Dom har hjälpt sååå bra och snabbt tidigare.
Inte ett skvatt hjälpte det.
Väntade till 22.00 och tog en till.
Icke sa Nicke!!
02.30 var jag tvungen att ringa till Akuten.
Sen gick det snabbt.Dom skickade en sjuktransport(kostar bara 80 kr)Jag kom in och dom tog prover,sen fick jag en redig spruta.Fick ligga nån timme tills den verkat.
Dom är så otroligt gulliga när man kommer in så där!!En stor eloge till både läkare och sköterskor!!
05.30 var jag hemma igen och slängde mig i sängen med kläderna på och somnade.
Mådde väldigt konstigt resten av söndagen,men det var väl all medicin.
Fortfarande är det inte bra,så i morgon ska jag till Vårdcentralen igen.Om jag inte åker in i natt!Tänker INTE vänta så där länge igen.
Ringde till Röntgen igår.Min doktor hade ju skickat remiss för ultraljud i februari redan.När jag berättade att jag haft dett nu 6 ggr.på några månader,sa dom att dom skulle fixa en förturstid åt mig.Få se då!!
Måste verkligen säga att det var tur att jag klarade mig på resan.Jag litade fullt på pillren,annars hade jag inte vågat åka.
Men det gick ju bra som tur var!!!!!!
Känner mig verkligen inte pigg nu, så det blev ingen PRO-avslutning vid Bagarstuganidag för mig.
Tänkte åka till Mor oFar på söndag.Får ju se hur det blir med det.

Det var lite sjukdomsprat från mig.
Ha det gott!!

2 kommentarer:

Annica sa...

Stackars dig! De där anfallen kan nästan ta knäcken på en. Jag vet. Vilken tur att du klarade dig under resan. Jag håller tummarna för att du får hjälp - snarast - så du kan njuta sommaren!

Gunnel sa...

Så tråkigt! Hoppas att du får hjälp snart.

Avslutningen vid bagarstugan blev i blåsigaste laget. Men som vanligt ganska många tappra samlade i alla fall.

Bloggintresserade