måndag 12 mars 2012

Hoppsan!

Hoppsan,nu var det lääänge sedan jag skrev något!Huset på bilden är mitt barndomshem,som tyvärr håller på att förfalla nu.

En liten resumé av vad jag haft för mig sen sist!

Åkte till Dorotea  på söndagen 26e februari!
Fint väder,så det gick bra.

Måndagen var vi en sväng till stugan.Tittade från vägen,för mycket snö!

Tisdag...kokar jag och steker älgkött i parti och minut.Dom hade fått av en i hemtjänsten och Mor orkar inte ta hand om det.Hon är inte riktigt pigg,men hon går ju själv och försöker vara ute med sparken en liten sväng varje dag.Far blir mer och mer dement.Det känns så jobbigt!

Onsdag kom hemtjänsten.Duschning av Mor,tvättning av kläder och städning.Oh,så lyxigt det var att bara sitta och titta på!!Sen fortsatte jag med köttet,puh!!!

Torsdag gjorde jag en skinkstek med grönsaker,i lergrytan!Vi åt av den och resten gjorde jag portioner av i burkar och frös in.Nej,det var fredag,tror jag,haha!

Dom var så glada för all färdiglagad mat.
Inte lätt att bli gammal och skröplig!
På lördagen åkte jag tillbaka hem till Luleå!
Jag är trött ganska länge efter att jag varit på dessa resor.
Elsy hade varit och SKOTTAT massor!!Så himla bra!!Jag hade nästan gett upp.Min kropp orkar inte.

Skidor,skidor,skidor på TV,blev det sedan.
Tomt är det när tävlingarna är slut.

Min rygg pajade förståss förra veckan,sin vana trogen!
Jag hade INTE skottat,men kroppen orkar inte.
Idag har jag varit ut och gått lite försiktigt,första gången på länge.Det finns hopp!!!

I lördags var en kanondag för mig!Först såg jag hockey på TV,med Viktoria och William.Härligt...Luleå vann!
Sen var det Melodifestival!!!!!!!!!
Och min favorit vann!
Vilken show det var hela programmet!!

Nu har det precis rasat ett stort sjok från taket.Har gått och väntat på det,men himmel vad det dånar!!!Tur att det inte är högre.

Oj,nu ringde dom från snöröjningen!!!Jag skickade en skadeanmälan på nätet i morse.Dom har kört sönder mitt enkla staket mot baksidan.Dom ska åtgärda det när snön har smält!!!
Wow,det gick undan,så bra!

Det var lite om mina föerhavanden!

Adjööö!

2 kommentarer:

Annica sa...

Du har verkligen haft intensiva dagar - och till råga på allt dragits med en ond rygg. Nu får du vila upp dig och njuta av den försiktigt smygande våren.

Var rädd om dig och må så gott!

Gunnel sa...

Javisst var det roligt att Luleå vann, men inte lika roligt igår när de förlorade. Vi kan bara hoppas.

Du har haft intesiva veckor med föräldrabesök och älgkött. Tur att det är lite lugnare ibland.

Bloggintresserade