tisdag 7 april 2015

Virkat!


Nu har det varit omodernt med virkat nog länge,tycker jag!
Mitt fina överkast har kommit fram igen.Min Mor har virkat det,
och jag tycker det blev jättefint.
Jag har virkat dubbelöverkast,ett till Patrik  och ett till Viktoria.
Susannas ligger halvfärdigt i en korg.Mina fingrar ville inte mera.
Ska se om det kan bli så att jag kan färdigställa det.
Modernt eller ej,ett minne av deras Mor iallafall.

Jag hade tur när jag var ute och åkte idag.
Skottlossningen på Kronanområdet måste ha varit precis
efter att jag åkt den vägen.Riktigt kusligt.Usch vårt samhälle
har blivit för grymt.

På fredag åker jag till Dorotea.Vädret går inte att rätta sig efter.
Just nu är Viktoria och William där hos Mor.
Så roligt för henne.

Nytt körkort ska det bli.Foto är nu taget på Storheden.
Få se om det duger!

Det var allt för idag.Sång imorgon!
Tjao!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Vad du varit flitig med virknålen, Yvonne. Men resultatet är ju till glädje för dina barn.

Hoppas du får fint väder på resan till din mor. Det är en lång bilfärd.

Yvonne sa...

Tack Gunnel.Vädret verkar bli lite si o så.

Annica sa...

Önskar dig en skön Valborgsmäss!

Bloggintresserade