lördag 5 december 2015

Vinter kanske!

 Jag gjorde en tripp till Dorotea för en vecka sedan.Körde till Umeå och sov över hos  min syster.Hon har flyttat till en annan lägenhet.På sjunde våningen med utsikt över älven.Väldigt vackert.Fortsatte till Dorotea dan därpå.Där fick jag bekanta mig med snö.Snöade nästan hela tiden jag var där.
Jag bakade en sort kakor och hjälpte till med elljusstakarna och lite annat pynt.

 Måndagmorgon gav jag mig iväg hemmåt igen.Vackra vintervyer efter vägen.

 Väl hemma fick jag upp mitt lilla träd på terrassen.Just den kvällen var det vackert ute.
Annars har det varit skitväder.Regn och snöblandat om vartannat.

 Igårkväll var jag på Cafe Fägnan påHägnan och åt julbord med Brandservice.Mycket trevligt och jättegod mat.Synd bara att många inte kunde komma.
Glädjen grumlades lite.Mor hade ramlat och ambulansen hade hämtat henne och kört till Lycksele.De trodde på en ny stroke,eftersom hon inte kom ihåg det.Dom har röntgat och såg inget sånt.Idag kom hon hem igen trots att de ville ha henne kvar ett tag till.Hon var jättetrött.Tur att hon har lite hemtjänst,så hon inte är ensam hela tiden.
Inte lätt att bli gammal!
Det kanske var dumt att hon tjatade sig hem.Hon var lite fundersam eftersom ena armen är sämre än tidigare.
Ja man kan inte annat än hålla tummarna.

Andra advent snart.Och jag som har så mycket ogjort.Nåväl,det får bli som det blir.Jag är inte riktigt pigg.Förkyld och trött.Skippade PROjulfesten som brukar vara så trevlig.Jag orkade helt enkelt inte.

Det var allt för denna gång.Det blir inte att skriva så mycket nuförtiden,men lusten saknas lite.
Trevlig Advent!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Tråkigt med din mamma. Det är verkligen inte lätt att bli gammal.

Vi skippade också PRO:s julfest i år. Yngsta svägerskan fyllde 60 år och hade öppet hus. Jätteroligt att träffa släktingar och alla nya små som tillkommit senaste året.

Ha en fin helg!

Annica sa...

Vintermysiga bilder! Märks att vintern är stabilare i inlandet.
Det är så oroligt med gamla och sjuka föräldrar. Man känner sig så maktlös. Jag hoppas din mamma kryar på sig. Och att du också blir piggare.
Må så gott som möjligt!

Bloggintresserade