onsdag 30 december 2015

Tankar !


När ännu ett år nu är på väg bort,kommer lite
märkliga tankar i huvudet.
Man börjar igen tänka på livets förgänglighet.
Vad har  framtiden(om den finns) i sitt sköte?
Inte särskilt mycket för en åldrande människa,kan man tänka.
Usch,nu kom det sådana dystra tankar,
som jag försöker att undvika.


Ska äta Nyårsmiddag med mina döttrar och
några av barnbarnen,så jag ska inte klaga!
Sonen har varit här en vecka också.
Blir  inte av med min förkylning,så det är väl det
som gör mig gnällig kantänkas.


Konst mellan Umeå och Dorotea.

Vill önska er som läser min klagovisa
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

Annica sa...

Det där känner jag igen! Ju äldre man blir desto fler blir tankarna om livets förgänglighet. Det är inte alltid lätt att leva här och nu. Låt oss ändå hoppas att det nya året ska bjuda på många trevligheter.
Ha ett riktigt gott slut på 2015 och ett fint och GOTT NYTT 2016!
Nyårskram!

Unknown sa...

Tack Annica!
Kram tillbaka ★☆

Bloggintresserade