lördag 19 mars 2011

Nostalgi!


När jag började rota i mitt lilla sy och strykrum hittade jag en verklig dyrgrip.Den lilla boken jag gjorde med alla sångtexter från Fickjournalen.Nån gång 1958-62.Bokomslagspapper i rött!
Den låg jag och "skrålade"ur på söndagmorgnar i mitt flickrum hemma.Kom ju hem på helgerna när jag gick realskolan i Dorotea.En underbar tid.Farmor Ida,som hade en liten lägenhet på övervåningen i vårt hus,där vårt flickrum också fanns,kom in med kaffe och goda kakor till mig och min syster då.I garderoben och på väggarna hade vi Idolbilder.Paul Anka var en av favoriterna.Tänk om man vetat hur det skulle bli med denne man och hans Fru.
Man har nästan glömt hur det var,men den lilla boken kommer jag INTE att slänga.
Min syster och jag sjöng alltid i baksätet när vi åkte bil med Mor o Far.Flickor bak ibilen var en populär låt.Dom ville alltid att vi skulle sjung,vi var ju så duktiga,tyckte dom.
Det var tider det!
Hoppas min syster kommer ihåg detta också!
--
Jag har suttit ute en stund idag på mitt renskinn i solen.Jätteskönt!!
Men jag skulle vilja att det började tina lite mera,så jag får bort snön från taken.
Får lite ångest,när jag ser att min nya unga granne håller på att renovera för fullt.Det huset var ju ganska nergånget,men hur är mitt??
Insidan tänker jag inte ägna mig så mycket åt,men utsidan MÅSTE åtgärdas till sommaren.Jisses!
--
Trevlig fortsättning på helgen ni som mot förmodan tittar in här!!!
Adjö!!


6 kommentarer:

Viktoria sa...

Vilken härlig bok! Den måste jag få se i morgon när vi kommer! Tänk vad mycket minnen sånt kan väcka? :)

Annica sa...

Det var verkligen nostalgi - vilken skatt! Jag sparade också på sångtexterna i Fickjournalen och har fortfarande kvar dem. Men tyvärr måste jag erkänna att de ligger lite huller om buller i en låda. Ändå... det är ju fantastiskt att vi har dem kvar efter alla dessa år.

Trevlig helg till dig också!

Gunnel sa...

Jag tycker det är så synd att jag slängt alla gamla filmstjärnesamlingar med Tab Hunter, Tony Curtis, Janet Leigh m fl.

Men jag har ganska många Fickjournalen från 50-talet kvar, men de är inköpta på en loppis många år senare.

Yvonne sa...

Jag har tyvärr ingen Fickjournal kvar,men detta med sångtexterna är en liten skatt!!

Anonym sa...

Vilken fin bok du gjorde! Tänk att du inte visat den för Vickan än! Fin blogg också! Trevlig Helg!

/Sara Fd Lämmeltåget 8 ;-)

Sanna sa...

Åh mamma vad härliga och levande minnen du delar med dig av! Sånt gillar vi! :)
Kram från minstingen!

Bloggintresserade