tisdag 15 mars 2011

Städning!

Två dagar har jag nu städat och donat.Jag får ta det lite i min egen takt,om man säger så!!Min kropp är inte riktigt med på detta,men jag kände att det var dags nu.Tänkte nästan ge upp ibland,men det är "lite" roligt också.Nu har jag bara vardagsrummet "ovaskat",tar det i morgon.Det besvärligaste att städa är ju toaletterna.Krypa och torka bakom och under är inte lätt när man är stel som en pinne.Nu är det iallafall gjort!
Mitt lilla "sy och strykrum"ska jag gå igenom nån dag.Där finns mycket som jag kan slänga.Började lite,men fick stoppa mig själv.Nu är det nog för idag.
Jag vet att när jag börjar gräva i hyllor och lådor,hittar jag mycket spännande,som jag glömt bort.Som tur är, har jag ingen svårighet att kasta saker.
Skulle behöva rensa lite bland mina böcker igen också.
En annan dag får det bli.
Nu ska jag ta en liten promenad innan middagen.
Hej!!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Tur för dig att du har lätt att slänga saker. Den konsten har man glädje av när man flyttar.

Annica sa...

En av många talanger jag saknar: Att slänga saker. Jag är urusel på det. Kan man få gå en kurs i sakslängning hos dig, Yvonne?

Bloggintresserade