fredag 17 juni 2011

Besök i Stugan!

Åkte till Mor o far i Dorotea på fredagen.

Lördag åkte vi till stugan.+30 grader,härligt!Sommarvattnet fick jag i ordning.Ett himla joxande,eftersom det är rör hit och dit.Men det gick bra!!

Söndagen åskade och regnade det i fem timmar.Visste inte vad vi skulle hitta på,så trist!

Måndagen körde jag Mor o Far till Vilhelmina.Far skulle hämta sina nya glasögon.Sen till Östernoret utanför Åsele och köpte plantor.

Tisdagen var det strömlöst nästan hela dagen.Betydligt svalare hade det blivit.Vi åkte till Rossön,där min mormor o morfars grav finns.Åt lunch där också.

Onsdagen for vi till Dorotea igen.Där besökte vi min farmors grav.Fint väder blev det igen.

Torsdag åkte jag hem till Luleå igen.Hälsade på en god vän i Lycksele.Stannade där i en och en halv timme.Hon bjöd på lunch.Så trevligt!
Var så trött när jag kom hem så jag orkade inte gå till affären.
Har ätit hårdbröd,ost och druckit vatten tills jag var och handlade nu på eftermiddagen.
Har inte mått så bra idag.Mått illa och haft ont i magen.Det hade ju nästan gått över,men det var kanske för att jag satt i bilen nästan hela dan igår.

Nu är det fredagkväll och som vanligt på sommaren är det rena (ursäkta)dyngan på TV.
Tror jag går ut en stund,så fint väder.

På återseende!

5 kommentarer:

Annica sa...

Välkommen hem igen! Du verkar ha haft en intensiv och trevlig vecka.
Hoppas du mår bättre nu - kanske lite för mycket så här nära efter operationen.
Var rädd om dig!

Gunnel sa...

Välkommen åter till Hertsön! Fast det är kul att resa bort och träffa sina anhöriga,är det ändå skönt att komma hem.
Ha det bra!

Viktoria sa...

Ja, intensivt men en bra resa verkar du ha haft ändå. :) Konstigt det här med magen för nu verkar vi också ha tjall på den. :( Kanske det är någon sommarsjuka? Men det känns lite tidigt...

Sanna sa...

Borta bra men hemma bäst, som sagt. :) Nu får du bo in dig hemma och låta magen lugna sig. Kram!

Eva sa...

Hej, roligt att du kom dig iväg men trist att du inte har bra i magen. men det är många som har problem har jag hört, vi har också haft det i familjen. Ta det lugnt och krya på dig.

Bloggintresserade