lördag 4 juni 2011

Igång !


Gott te från yngsta dottern på Mors dag!

Vacker blomkorg från sonen och andra dottern!


Jag skulle berätta lite om min omtumlande vecka.
Blev inte bra efter anfallet jag hade söndagmorgonen.Beställde tid och gick till doktorn på onsdagen.Han skickade mig direkt till Sunderbyn på kirurgakuten.Min sänka hade stigit,så dom förstod att jag fått en inflammation.
Massor med sköterskor och läkare tog hand om mig.Fick göra ultraljud(som jag hade bråkat om att få göra,men fick ingen tid)
Det gjorde sååå ont när han tryckte och kollade.
Kom ner till akuten igen.Jag hade massor med stenar och en begynnade inflammation.
Då fick jag ett riktigt anfall igen.Troligen igångtriggat av ultraljudet och tryckandet mot gallan.Ingenting hjälpte.Då fick jag en spruta morfin och dom satte dropp.
Att jag skulle bli inlaggd var en självklarhet då.
Fick dropp och smärtlindrande så jag sov mest.
Man får se mycket när man ligger på akutvårdsavdelningen minsann.Lugnt är det inte,men jag sov ändå.
Operation skulle det bli.Torsdag fick jag göra mig iordning för op,med all skrubbning och klädbyten.Låg hela dagen och sov.Kände på mig att det inte skulle bli av den dagen.
Fredagmorgon var det dags.Ritualerna inför op-en i repris.
Halv nio hämtade dom mig.
Det tog nästan hela dagen.Var inte på avdelningen förrän vid fyratiden.
Läkaren sa att jag hade väldigt mycket stenar och måste ha haft detta länge.
Himmel så skönt att få bort eländet!!!!!
Än en gång måste jag säga att personalen är som änglar.Helt underbara!
Lördag fick jag åka hem med fyra hål på magen.Som tur var klarade dom det med titthål.Det var lite osäkert eftersom det var inflammerat,men skönt att jag slapp ett stort snitt.
Jag har inte tagit stygnen än,men mår alldelens utmärkt.
Har jobbat ute på tomten hela dagen igår.Gräset hade ju hunnit bli så långt.Alla mina projekt gick i stå en vecka,men nu är jag igång igen.

Så skönt att våga äta som vanligt igen.Det var länge sedan sist.Sen februari har jag haft Sju anfall och dom blev vätte och värre.NU ska dom vara borta.

Idag har Viktoria och jag varit och köpt lite plantor.
Till nästa helg åker jag nog till stugan och Mor o Far.Har inte tid egentligen,men dom förväntar sig att jag kommer.

Det var det .Är lite overkligt allt så här i efterhand.
Ha en fortsatt bra helg!!

 

1 kommentar:

Gunnel sa...

Vad skönt att du blivit av med dina stenar och vilken tur att du inte blev sjuk utomlands. Skönt att du mår bra så här efteråt.
Kram!

Bloggintresserade