onsdag 6 juli 2011

Snickare!

 Mina underbara Rosenskäror!
Morsdagspresenten prunkar!
--
Förra veckan var min snickrande vännina hit och vi snedsågade brädorna till väggen.Sen har jag målat och målat.I måndags började vi riva lite och spika upp nytt.
Igår höll vi på från 10.00 till 16.30.Krångligt eftersom det inte går att få samma tjocklek på brädorna som dom gamla.Herreje vad hon är stark och påhittig denna dam.
Vi var nog ganska trötta båda två efter väl förättat verk.Idag har vi haft en vilodag.Iallafall jag.Riktigt skönt att bara slappa,ta en cykeltur och bara må väl i det vackra vädret!
Imorgon blir det fortsättning.Vi har bestämt att vi nöjer oss ett tag sedan.Det är ju ingen panik och den viktigaste väggen blir klar imorgon,hoppas jag.

Det är så skönt att" bara vara "ibland.Har tänkt att jag inte ska ranta omkting så mycket i sommar.Njuta av tillvaron, här hemma,där jag trivs bäst!!!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Du är verkligen duktig. Två händiga kvinnor reder sig väl. Men jobba inte för hårt så du blir slut resten av sommaren. Kram

Gunnel sa...

Kvinnor kan! Jag är jätteimponerad av både dig och Elsy.

Ha det bra i värmen.
Kram!

Bloggintresserade