lördag 20 augusti 2011

Himmel igen!+Lite bilder från Granåsen!

 Visst är den ståtlig?

 Sonen på väg ner till badet!
 Härligt,eller hur?

Ikväll!!Kunde inte låta bli!

Igår var jag till stan och växlade(äntligen)tillbaka mina Kuna jag hade från Kroatienresan.
Var och köpte mig två par byxor och en blus.Fikade på Smedjan.Klart att det vore roligare om man haft sällskap,men jag börjar vara van.Jagade en väckarklocka med självlysande siffror och nät- anslutning.ICKE!Det finns inte.För gammeldags säkert.Mor var förtvivlad när hennes klocka vid sängen i stugan gått sönder,så jag lovade att köpa en ny.Jo det gick ju "bra",shit!Nu får det duga med en med batteri och lyse man trycker på.
Har varit på Storheden idag och kollat oxå,men icke!
Åker nog hem till Stugan i månadsskiftet.Tycker det är så sorgligt när inte Mor o Far vågar vara där alls i sommar.Själva alltså.Det blir nog lite för mycket på Mor kan jag tänka mig,och Far är så osäker och känner att han inte klarar av allt.Ska försöka vara några dagar.så dom får känna att dom varit där.Hoppas det blir bra vädert så jag kan ta med Far en liten bit ut i skogen och se om det finns lingon.Han saknar detta så vansinnigt,men vi har förbjudit honnom att gå själv.Han orkar inte så mycket heller.
Det är tufft,vet inte vad som kommer att hända med stugan.Jag har ju så långt och jag blir ju äldre också.Jag älskar ju detta ställe,eftersom det är min hemby,men vad gör man?
Hoppas verkligen att mina barn,som tycker om att komma dit,hjälper mig med underhållet.Dom har ju också så långt dit,så man får se vad som händer.
Nog om det nu!
Ha en riktigt bra helg alla !!!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Det är nog både glädje och bekymmer med en stuga som ligger så långt ifrån er alla.

Lyckliga du som hittat kläder på stan. Hur bär du dig åt?

Annica sa...

Synd att din fina idyll ligger så långt bort. Det är för- och nackdelar med allting. Tyvärr. Jag förstår verkligen att du känner starkt för stugan.
Undrar, liksom Gunnel, hur du hittat kläder? Tycker att det är sällan man finner något som passar.

Bloggintresserade