måndag 29 augusti 2011

Lite uppdatering!Äntligen!

En bild på mina älskade föräldrar,sommaren 2011.Vi gick ner till badet och dom tyckte det var så härligt.Mor är 86 år och Far är 89 år,så nog ser dom pigga ut för sin ålder!!!

I fredags var det dags för den månatliga lunchen med 60+arna.Det blev extra trevligt,eftersom vi blev hembjudna till en väldigt huslig och duktig herre.Vi blev bjudna på surströmming från Numrerade burkar.Har aldrig ätit så god strömming!!!
Fint dukat var det och efter middagen så bjöd han på efterrätt.Den gick inte av för hackor heller.Glass,åkerbär(som han plockat själv)och hembakta rullrån.Hemgjord åkerbärslikör för den som inte körde bil.
Helt otroligt!!Vi var mäkta imponerade alla 7.En jättetrevlig eftermiddag fick vi,synd bara att det var dåligt väder.Annars hade vi fått sitta ute på hans prunkande altan,med utsikt över vattnet.

Lördag var det marknad på kollonilotterna.Fint väder och mycket folk.Jag var inte så länge.Kände mig lite stressad över att få klart hemma innan jag åker till Mor o Far o stugan.
Fick jättemycket gjort,sen Viktoria William och jag grillat korv och ätit lunch på min altan.Plockade bort brädor och snickargrejor,tömde några blomkrukor och krigade med humlen,så jag fick bort den.
Allt har ju vrålvuxit i sommar och plötsligt blev det så fult i rabatterna.

Onsdag hade jag tänkt åka till Dorro.Några dagar blir det i stugan också.Måste ju koppla ur och tömma vattnet bl.a.

Nu ska jag gå ut och se om min grundmålning har torkat.Det är skönare idag trots att det är kyligare.Fukten som varit en vecka har varit så jobbig,tycker jag.

En fantastisk sommar har vi haft iallafall!!

Hej på ett tag igen!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade