fredag 9 september 2011

Strunta i pensionärerna?

Släktträff på Seskarö--sommaren 2011.Någon vill inte vara med på bild tydligen....


En helt annan sak nu.
Skatten för pensionärer ska INTE sänkas och gränsen för högkostnadskort höjs.
Restaurangmomsen sänks!!!
Man kan bli vansinnig för mindre.Pensionärerna är tydligen helt oviktiga i Borgelighetens Sverige.
Hur många pensionärer går på krogen och äter??Jag bara frågar!


Nu har jag varit till stugan och tömt vattnet.Även ordnat så Mor o Far ska ha ett telefonnummer att ringa om dom skulle behöva råd från sjukvården.Eller om något händer.Det är inte lätt när man blir gammal och minnet försämras.
Jag gjorde en permanent på Mors hår.Klippte och tonade det också."är det fånigt att jag håller på att tona håret?"sa hon.Nej absolut inte,tycker jag.Hon ska göra det så länge hon vill och orkar.Hon blev så fin lilla Mamma.

Det tar på krafterna att vara där,men jag vill ju dom så väl och är så långt borta.
Nu är jag hemma igen och har givetvis blivit förkyld.Men det är ju alla den här tiden.Går väl över.
Det var allt från mig idag.Kanske blir litte bättre med mitt bloggande nu när det blir höst och vinter. Vi får se!!

Hej och ha en bra helg!!!!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Haha men så tokigt det ser ut med en som står med ryggen helt emot! :))
Jag håller med dig om regeringen. Det är tragiskt att de behandlar pensionärerna så här! Usch o fy... :(
Nu håller vi tummarna att förkylningen släpper. Kram!

Gunnel sa...

Vi får nog börja springa på krogen för att få del av skattesänkningar.

På Hurtigruten fick pensionärer åka för halva priset och dessutom kallades pensionärerna för honnörer. Det du!

Eva sa...

Hörde du varit sjuk i helgen =(
Krya på dig nu och ta det lugnt.
Inget att leka med med feber och allt. Lika skönt att ligga inne när det är sånt här väder...vilket REGN!!!
Ha det bra

Bloggintresserade