måndag 17 oktober 2011

Rosa Oktober!

 Nu får man plocka fram ljus och tända alla lampor på kvällarna.Det har en tjusning det också,tycker jag.Tack och lov för våra skiftande årstider.Alla har något visst!
 Oktober är ju Den rosa månaden!Insamlingar till Bröstcancerfonden.Denna vackra bukett fick jag av Sanna,när hon var här.
Mina vackra döttrar och lille William på en liten promenad med mig!Sanna har "oktoberjacka",som hon är så fin i.Det ser ut att vara kallt.Det var det inte,men det blåste,som vanligt.
I helgen har det varit jättefint väder.OCH det har INTE blåst.Söndag hade norrlandskusten varmast i landet igen.+14 var det här.
Jag var ute och krattade lite lönnlöv.Isch----dom är stora och lättflyktiga som pappersark.Massor sitter fortfarande kvar,men det som är borttaget är borttaget.

Det är lite jobbigt att bo så långt ifrån mina gamla föräldrar.Det är lite trassel både med hälsan och mycket annat.Ja,vad ska man göra?Det går inte mera än hoppas det går bra och att dom får den hjälp dom behöver.Nu är dom ju lite för stolta för att ta emot hur mycket som helst av utomstående.Städning,har dom iallafall skaffat sig genom kommunen.Alltid något!

Det var nog allt jag hade att "förtälja"idag.
Ha det gott!!!!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Lönnar är vackra träd och allra vackrast på hösten.

Jag har också njutit av helgens vackra väder. Sagolikt för att vara i mitten på oktober. Det får gärna fortsätta.

Annica sa...

Det är alltid mysigt med tända lampor och ljus i höstmörkret. Och dagarna får bjuda på mer solsken och vindar som inte har bråttom.
Må väl!

Eva sa...

Det bästa med hösten är att man får tända ljus och lampor =) sen alla vackra färger också förstås.
Hoppas du känner dig piggare från förkylningen som många dras med, det verkar ta tid innan det går över. ha en bra dag.

Sanna sa...

Fina bilder! Ja det var härligt att få vara uppe hos dig! Jag förstår att det är jobbigt att mormor o morfar är en bit ifrån,men du hjälper dem ju så gott du kan och lite till! Kram!

Bloggintresserade