söndag 2 oktober 2011

Min vecka 39.

 På söndagen kom min underbare lille William.Vickan skulle på kurs till Stockholm,två dagar,så han skulle sova hos mig.Det gick så bra!Han är en så snäll och lugn liten kille,och han verkar trivas hos Mormor.Vi hade så mysigt.
 Onsdagen var min födelsedag.Jag hade sagt till William att jag inte skulle ha kalas.Han tyckte förståss att jag var konstig.Men på aftonen kom dottern och hennes tre barn med blommor och presenter.Vilken överraskning att även tonåringarna komJag blev så glad,och jättefina örhängen fick jag också.Som tur var hade jag varit och köpt en tårta,efter incidenten,som hände på Örnäset.
Jag hade varit och handlat på Coop på Örnäset och hade lastat in varorna i bilen.Satte mig vid ratten och backade ut.Hade precis lagt i ettan och skulle köra därifrån.Då ser jag en bil,som kommer i full fart baklänges från parkeringsrutan mittemot.Hann bara tänka "Nu smäller det"och det gjorde det med besked.
En äldre herre klev ur bilen och....Ja,det blev till att skriva och greja.Han tog givetvis på sig skulden,men det är ju så besvärligt.En yngre man kom fram och sa att han sett precis hur det gått till.Fick skriva upp hans namn och telefonnummer.Det är bara att ringa om det blir något strul,sa han.Så bra!!
Nåja,Arg och ledsen,åkte jag till Holms och köpte en STOR tårta.
Tänkte att jag måste lugna ner mig och försöka fira lite.Lämnade allt ringande till torsdagen.
Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra,men jag hade gärna varit utan detta.
Måndag ska jag till Citroen ,så får dom göra en kostnadsberäkning.Försäkringsbolaget vill ha det.
Jag kan köra med bilen.Som tur var tog det "bara" på dörren,men vackert är det inte.
Får väl se vad som händer!!

Fredagen var mycket trevligare.60+gänget for till Boden och Norrigården,och åt lunch!Vackert väder och mycket skojigt!

Nu väntar jag bara att jag ska bli riktigt bra i halsen.Det var otroligt segt.

På onsdag kommer yngsta dottern hem och stannar en hel vecka.Underbart!!!!!
Så det finns glädjeämnen i livet,trots att man inte alltid tror det.
Ha en bra ny vecka!!
So long!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Elände! Det finns ingen farligare plats än parkeringen vid Coop på Örnäset. Tur att det inte var ditt fel. I mitt fall var jag själv den skyldiga.

Íntressant att se om det går att kommentera på din blogg. Det har ju varit omöjligt i helgen.

Annica sa...

Grattis i efterskott!
Den backande mannen hade inte sin bästa dag... Och även om man själv inte är vållande så är det trist och för med sig en massa extra tjafs. Hoppas bilen blir fixad till din belåtenhet.

Eva sa...

Grattis i efterskott men så trist med bilen =( även om det inte är ens eget fel så är det ju en massa krångel med papper och elände. Men som du säger livet är mera än tråkiga saker! Man får försöka se dom istället.

Bloggintresserade