fredag 9 november 2012

Äntligen!



Ja,då är det snart dags att lämna mitt älskade hus.Känns lite märkligt,men det ska bli härligt att slippa bekymren med allt.
Det blev inte klart förrän idag,eftersom dom hittade fukt i bastun och en hel del panel utvändigt måste bytas.
Skönt att slippa ta tag i detta själv,nu är det köparens huvudvärk.
Fick backa lite på priset,men som Patrik sa:Mindre skatt!Ok,jag får vara nöjd ändå!
Har varit till lägenheten på Björkskatan och mätt,mätt och åter mätt.Jag hade en målare med mig som gav mig ett fast pris på takmålning och tapetsering i alla rum.
Längtar så tills jag får flytta in och börja pyssla.
Med 0,75x7,0 m stor blommlåda får jag det jag odlar i.Terassen är 20 kvm.
Nya vitvaror ska jag köpa dit också.Kyl,frys,diskmaskin,spis,fläkt,tvättmaskin och duschväggar.Nya bänkskivor dessutom.Jisses det blev mycket.
Riktigt roligt men svårt att välja tapeter till alla rum.
Simon och jag har kört flera lass med skräp,men det är mycket kvar.Lite sängar måste jag bli av med också och verktyg m.m.

Nu måste jag ta det lite lugnt ett tag är helt slut både i kropp och knopp.
Ska ju inte lämna huset förrän sista januari.

Nu kan jag pusta ut ett tag,och det ska jag göra.

Trevlig helg till mina besökare.!!

4 kommentarer:

Annica sa...

Du har ju hunnit en bra bit på väg mot det nya boendet. Spännande och roligt att inreda lägenheten, men mycket jobb innan att sortera ut vad som ska vara kvar och vad som ska bort.

Önskar dig en trevlig helg! Tyvärr ska visst vädret bli både blåsigt och regnigt. Usch!

Gunnel sa...

Vilken härlig terass! Plats för mycket odling och utemöbler. Du kommer nog inte att sakna huset.

Lycka till med allt!

Yvonne sa...

Tack snälla ni.Jag tror att jag kommer att trivas!

Sanna sa...

Blir toppen bra! Stor kram!!

Bloggintresserade