söndag 30 december 2012

Julen!

 På Lisseberg!

Nu närmar sig Nya Året med stormsteg!

Jag har haft en så fantastisk jul med alla mina barn och barnbarn!
Flög ner till Göteborg fredagen före jul.Patrik hämtade mig på Landvetter.Lördagen hade han och jag en liten shoppingdag.Handlade mat m.m. Åt en god lunch på en Thairestaurang.Mycket gott!Jag åt mest Sushi.
På kvällen kom Viktoria och hennes tre barn.Dom körde i två dagar i skitväder.Övernattade som tur var i Gnarp.Tur att Simon är så duktig vid ratten också,så dom turades om.

Söndagen var vi på julmarknad på Lisseberg.Fy tusan vilket väder!Men det var trevligt ändå.Lite kaos när vi skulle äta,men det gick bra.

Julafton kom Sanna och hennes familj.Så otroligt kul att träffa dom.Vi åt gott och hade så mysigt.Patriks lägenhet kändes inte alls trång.Alla var så nöjda!!

Juldagen gjorde jag ingenting.Sov mest...det var skönt!

William och jag delade säng.Myspys!Han höll mig i handen och på morgonen viskade han i mitt öra när han var kissnödig och när han ville stiga upp.Min stora glädje är han verkligen!!!

Annandagen var vi till Sanna i Lekåsa.Vi fick en riktig dansk middag.Fylld anka med smör och sockerstekt potatis,rödkål och sås.Hennes "svärmor"som är från
Danmark hade lagat det tillsammans med Sannas sambo Mogens!
Så fantastiskt gott!!Mmmm.

En glad nyhet var att Sanna med fam.Ska flytta hem till Luleå i april.Dom har fått lägenhet på Rödkallensväg.Hon har stått i Lulebos kö sen 2001,så hon fick på en gång.Även bilplats.
Så roligt för Oss!!

Torsdag var jag hemma igen.

Nu på onsdag blir lägenhetsköpet klart.Då börjas det att renoveras.Patrik kommer hem i kväll och hjälper mig.Så bra!
Den trettioförsta januari ska jag vara ute ur huset.Lite märkligt,men jag längtar faktiskt!

Nu vill jag önska alla ett riktigt Gott Nytt 2013.


2 kommentarer:

Gunnel sa...

Men vad roligt att dottern flyttar hem igen och att hon varit förståndig och stått kvar i Lulebos kö.

Lycka till med allt och
GOTT NYTT ÅR!

Annica sa...

Instämmer helt med föregående kommentator!
Hoppas både det nya året och det nya hemmet blir GOTT!

Bloggintresserade