söndag 1 september 2013

Pappa har gått bort!


Här är flaggan vid Bergvattengården på halv stång för att hedra pappa Torsten.

På tisdag bär det iväg till Dorotea igen.Mycket har vi ordnat upp inför Käre Fars begravning,men en del återstår.Har försökt hjälpa Mor med att ringa och fixa.Det har gått bra,tyvärr har jag erfarenhet av detta.Det går ganska bra för Mor,men det är klart att det går upp och ner.
Min syster kommer att stanna hos henne några dagar efteråt och hjälpa till med att plocka bort kläder bl.a.

Det är mycket som ska ordnas.Till banken ska vi och fixa så att jag kan sköta hennes räkningar och dylikt.Mor är ju 88 år nu och har klarat sig bra hittintills.Det är strongt gjort,måste man säga.

När den tråkiga begravningsdagen är över blir det liiite lättare.Jag vet,men tufft är det.Alla barnbarn och barnbarnsbarn kommer,så det blir ganska många.

Nu har jag varit här hemma en vecka och vilat upp mig lite.Mor har sin syster som sällskap,som tur är.

Synes!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Det är så vemodigt med en förälders död och man själv blir den äldsta länken. Din pappa fick ett långt liv och du har säkert många fina minnen.

Kör försiktigt på din långa resa. En i för sig onödig uppmaning eftersom du säkert alltid gör det och dessutom är en mycket van chaufför.

Yvonne sa...

Tack Gunnel!

Annica sa...

Trots att vi vet att livet är tidsbegränsat så känns det ändå så oerhört svårt och tungt när det är dags att ta farväl av en älskad anhörig. En plats blir tom som ingen annan kan fylla. Helst skulle vi vilja ha våra nära och kära omkring oss i all evighet... och på något sätt så är det just det vi har. De finns där genom våra fina minnen.

Bästa hälsningar till dig och de dina.

Bloggintresserade