söndag 15 september 2013

Stopp!

 När jag var på väg till Dorotea senast,var det plötsligt ett rödljus framför mig.Mitt i skogen.Ingen trafik såg jag.Men laglydig ,som jag är, stannade jag snällt.
 Efter några(ganska många)minuter kom det nåt på vägen.Det var en väglots.
Så småningom vände den och jag fick den stora äran att köra efter.
Lite skrattretande var det allt,eftersom det gjordes väldigt lite  vägarbeten och det var lite trafik.

Så kan det gå när man är ute och kör bil!

Hej för i kväll!

2 kommentarer:

Annica sa...

Nu har du fått vara med om samma som Gunnel och Nisse.
Egentligen borde man alltid ha någon som for framför och lotsade en genom livet. :-)

Gunnel sa...

Jag tyckte att det var jätteskönt, antagligen vill de ha ner farten där det är vägarbeten och använder sig av lots.

Bloggintresserade