torsdag 1 december 2011

Första December!

Då närmar sig julen med stormsteg.Gröna gräsmattor ,regn och blåst,förstärker inte den känslan.Man får göra så gott man kan själv.
Jag kommer inte att baka så mycket till jul i år.(säger man inte så varje år?)Julklapparna börjar ta form.åtminstone inne i mitt huvud.Det blir nog bra till sist!
Varje år denna tid på året är jättejobbig.Fem år är det nu sedan min käre make dog.Man tror att det ska bli lättare,men det kommer svåra stunder ibland.Har inte orkat delta i det jag hade tänkt.Ikearesan med PRO blev inte av,nån Julkonsert blev det inte heller.Pros Julfest ska jag gå på iallafall.
På lördag är det Hertsö Julmarknad.Då ska jag gå dit och hjälpa till med brödförsäljningen,hade jag tänkt.

Kära Mor har piggnat till riktigt bra nu,så det verkar gå ganska bra för Far och henne.
Jag åker inte hem till jul.Patrik kommer hem hit,så det blir tre vuxna här .Viktorias barn är hos sina pappor och Sanna med familj stannar i Vara.
Lugnt och stilla blir det!

Märkligt är det att tankarna i huvudet går på högvarv när man lagt sig på kvällen.Sömnen har varit under all kritik,men får hoppas det blir bättre.Hör för det mesta när tidningsbilen kommer ,mellan 02.00och 03.00.Ofta stiger jag upp och läser igenom tidningen.Sen går det bra att somna.Vilket medför att jag sover på tok för länge på morgonen.Nåja,jag stör ju ingen!

Imorgon är det fredag igen.Måndag....fredag...så snabbt det går!!

Inte mycket mera blir det från mig idag.
Good Bye!!

Ser just att det är sommartid på min kamera!!!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag ska inte heller baka så mycket, numera har jag faktiskt inte så mycket plats för kakor.

Jag kan inte fatta att det gått fem år sedan du blev ensam, men jag förstår att december månad alltid kommer att kännas jobbig och vemodig för dig.
Kram!

Annica sa...

Saknaden efter nära och kära sitter i resten av livet. Så är det bara. Och speciellt känner man av den vid stora helger och högtider.

Vad fint att din mor klarat sig så bra. Hoppas förbättringen fortskrider och att dina föräldrar får en lugn och skön jul.

(Känner igen det där med "tanke-akuten" när man ska somna. Har det med åldern att göra, månntro?)

Eva sa...

Det är ju drygt ett år sen pappa dog nu, mamma kämpar på men inte är det lätt för henne. Att bli ensam efter 50 år det är inte lätt, vi saknar honom så mycket och hur ska det inte kännas för henne. Såna här helger är jobbiga men man får försöka glädja sig åt dom som finns omkring en även om det kan vara svårt ibland.
Ha en skön helg och hoppas inte marknaden blåser bort. Nu börjar vi vara less på det här!!

Yvonne sa...

Tack snälla ni!

Bloggintresserade