måndag 5 december 2011

Snö!


Julen när jag var i Vara hos Sanna.Snö och kallt!Det var en riktig julstämning det!Få se om det lilla vi fått idag får vara kvar.Lite lurt är det eftersom det är blött när man promenerar.

Har märkt att det inte bara är av godo,att man har gott om tid.Jag har skjutit upp rengöringen av duschen och trallen länge ,men nu är det äntligen gjort.Två kakdegar ligger i kylen och väntar på att få bli utbakade.Jag är bara så oföretagsam just nu.Det måste väl vända snart,hoppas jag.

På fredag ska jag iallafall gå på PROs julfest.Känner att jag måste tvinga mig iväg,annars blir jag folkskygg.Dessutom har Brandservice fest nästa fredag.Det ska jag också gå på!!

Snart ska jag inhandla köttfärs och julskinka.Leverpastej,ska jag göra också.Mycket mera blir det nog inte.Späck brukar vara lite svårt att få tag på ibland,så jag får nog hålla ögonen öppna.

Jobba inte för hårt nu,inför julhelgerna!Ta vara på stämmningen av alla ljus istället.(Stearinljus sägs ju vara farligt nu också.Men vad är det som INTE är farligt?)
Ha en bra Advent....hej så länge!

3 kommentarer:

Annica sa...

Dagarna har, som vanligt numera, väldigt bråttom. Plötsligt är vi i julveckan så det är bra att ha lite framförhållning.
Jag tycker också att jag är oföretagsam. Men å andra sidan behöver man ju inte vara så duktig jämt.

Gunnel sa...

Jag har köpt två julklappar, det är allt jag gjort inför julen. Det är inte så stressigt numera. Folk fikar inte så man behöver inte baka så mycket och sen vi flyttade har jag inte plats för en massa bakverk i min lilla frys.

Patrik sa...

Tumme upp. Synd att en inte kan klicka på ett gilla som i FB ;-) på din Blogg :-)

Bloggintresserade