lördag 10 december 2011

Viktiga människor.

Nobelfesten med alla selibriteter!!
Årets norrbottning---Linda Moestam.
Norrbottens lucia---Piteåtjejen--Louise Lundgren.
Många fina utmärkelser till duktiga människor!

Nu har det snöat så det räcker för ett tag.det fungerar då jättebra med min plogare.Han kommer direkt när plogbilen varit.Idag var det ännu mera snö än igår.Dessutom var den jättetung.Ljusen på buskarna syntes inte,så jag fick lov att ruska fram dom.
Men det är vackert!!
"Flytta till lägenhet"säger många till mig."Nej inte än",svara jag.Det kan nog vara bekvämt,men jag trivs så bra i mitt lilla hus.Bävar till den dag jag är tvingen att flytta.

Hade tänkt åka in till stan och köpa lite julklappar,men det blev snöskottning och skidor på TV istället.
Igår var vi PROare och åt jultallrik och sjöng lite julvisor.Trevligt!Man träffar många bekanta.Men just nu är det allra skönast när jag kommer hem igen.Det är märkligt.att det känns så tungt ibland.

Sen lördagkväll är det nu och inatt kommer ingen tidning,som jag kan gå ut och hämta och titta i kl.03.00.Får lösa dom härliga nya korsorden som kom med dagens tidning.Det är en höjdpunkt.(Vad är det för varning?)

God natt och trevlig tredje advent!!

2 kommentarer:

Annica sa...

Trevlig tredje advent! Ofattbart att det är knappt två veckor till jul.

Jag förstår att du vill bo kvar i huset. Så länge du orkar och känner för det så har du det fint där, fritt och bra.

Gunnel sa...

Du ska bo i ditt hus så länge du känner för det. Och när en gång huset börjar klännas betungande då är det lämpligt med lägenhet.

Bloggintresserade