onsdag 6 mars 2013

Ont.


Var till doktorn igår.
Han blev nästan arg på mig.
"Var har du så bråttom"frågade han.
"Du bor väl själv i din nya lägenhet?"
Haha,så skönt när man känner Mr.Doc.så väl att han
vågar säga så.
Nåväl!
Min högra överarm är överansträngd
och inflammerad.
Kunde väl förstå det.
Fick en 5-dagarskur av tabletter jag aldrig hört talas om.
Det hade dom tydligen inte på våra s.k.Apotek heller.
Två förpackningar hade dom i Gammelstad.Ingen annanstans.
Det var bara att "ta fan i blien"och åka dit.
Busväder var det,blött,snöigt och halt.
Nu hör det till historien att jag har så svårt att växla bilen,med detta onda.
Gav mig tusan på att jag skulle ha medicinen ,så det var bara att köra.

Nu måste jag inse att jag får lov att vänta med skruvande och kångande till det är bra.
Trött verkar jag bli av pillren.
Det gör inget,jag kan ju vila när jag vill
Bara det hjälper är jag nöjd.

Vet inte om jag inbillar mig,men tycker faktiskt att det är aningen bättre.

Nu har jag fått gnälla av mig!
SKÖNT!

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Visst är det bra att skriva av sig sitt gnäll. Hoppas tabletterna lindrar det onda. Undrar vilken tablett du fick? Var glad att du tål den. Jag tål knappt några värktabletter alls.

Gunnel sa...

Krya på dig! Du kan ge din arm all tid den behöver för att bli bra igen, nu när du kommit på plats.

Annica sa...

Usch, har egen erfarenhet av onda armar och axlar så jag vet precis hur du har det.
Ta det lugnt nu så armen får vila och repa sig. Och du med den!

Bloggintresserade