onsdag 20 mars 2013

Skratta och sjung!

Mina kära föräldrar sitter och njuter i gungan i stugan.Kanske tre år sedan!


Du ska inte tro det blir sommar.......
Idag har vi sjungit igen.Det är så roligt,och jag mår så bra när jag går därifrån.Många goda skratt får vi också.Vi har blivit ett härligt gäng,som har sjungit ihop oss väldigt bra.
Alice och jag gjorde en liten bakelse till kaffet.Uppskattat!
Påskveckan skulle vi inte träffas,men vi MÅSTE.
Egentligen är omgångarna klara för denna gång,men vi tänker fortsätta!
Nån gång till ska vi till Hertsögården och sjunga för dom boende där.

Nu är mitt sovrum färdigt!!
Nu är det bara "resten"kvar.Nej,det är inte så mycket egentligen.Tavlor får vänta.Måste tänka ordentligt var jag ska ha vad.


Att bli gammal är förbannat
jag kan inte säga annat

Det är rent helvetiskt
osympatiskt, oestetiskt

Allting hänger, torrt är skinnet
trist är sinnet, svagt är minnet

Munnen full av köpta tänder
bruna fläckar uppå händer

Det är fel på hjärnkontoret
fast man själv ej kanske tror det.

Själen gråter, tanken sinar
hjärnans celler bort förtvinar

Slut det är på erotiken
ingen liten vän i viken
 
 Reumatismen pinar låret
rakt och stripigt hänger håret.

 Ögonlocken som gardiner
ådrorna som serpentiner

Huden nu, ett knippe rynkor
här och där ses stora skrynklor

Tvi den lede, man vill kräkas
ingenting nu mer vill läkas

Jag kan inte säga annat
Allting är ju rent förbannat.


Egentligen håller jag inte helt med om detta,men nog är det lite kul!

Hej!

1 kommentar:

Annica sa...

Alla borde vi skratta och sjunga mer. Det är rena medicinen både för kropp och själ. Gillar dikten! Den säger en hel del.

Och rätt så – tavelhängning ska mogna fram.

Bloggintresserade