måndag 18 mars 2013

Tiden rusar iväg!



Man kan verkligen säga att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir.
Lite skrämmande.Det är ju så mycket man skulle vilja göra,och samtidigt ha det lugnt och skönt.

Jag trivs verkligen med tillvaron nu.Pysslar på i mitt nya hem och är laaat emellanåt.Idag har jag fått ihop bokhyllorna till sovrummet.Min arm är mycket bättre nu.Tro vad man vill,men cortisonsprutorna hjälpte.Nu är det bara att packa upp resten av böckerna.Sågat och joxat i en gardinstång,så jag fick till en extra bit.Hittade nämligen gardiner på Myrorna,som passar förträffligt i mitt vit-grå-röda sovrum.

Hade bokat tvättstugan för första gången också.Tvättade en lång matta,som jag har i köket.
Jag har en liten uppförsbacke till soprummet och tvättstugan.Fick gå extra gånger eftersom minnet är som det är.Men det är bra träning för mina ben.

Fredag är det dags!!Då kommer Sanna med familj.Så roligt!Jag har inte sett lägenheten dom fått,så det blir spännande.Jag och Viktoria ska INTE bära nåt.Våra armar och axlar är inte i form riktigt för sånt.Men dom blir ju några som bär ändå,och så är det ju hiss där.
Ska bli skönt att få bort möbler och annat som jag sparat åt dom.Nu står det i hallen här ,så jag vet egentligen inte hur den ser ut.

Det blev en liten paus!

Alice,som leder sången med min hjälp,ringde.Vi ska ordna fika till Onsdag.Officiellt sista gången med gruppen.Få se om vi fortsätter,på eget bevåg.

Nu får det räcka för idag.
Ha det gott!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Kul att du trivs bra med din nya tillvaro och roligt att du får hem "yngstdotra" med familj. Då blir vi mer än 75000 personer i stan.

Yvonne sa...

Jo,jag sa det att kommer fyra till då!Det skulle vara så bra allt om jag inte hade dåligt samvete för mina föräldrar.Men snart kan jag nog åka dit!

Bloggintresserade