söndag 11 oktober 2020

Skogsplantering.

 


När jag var 15-16 år planterade jag skogsplantor.Ganska slitsamt jobb,men kul.Mina kompisar var ju där också.Vår "BAS"var sträng,men rättvis.Dessutom vår närmaste granne.

De dagar det regnade var så välkomna.Då kunde man dra täcket över huvudet och fortsätta sova.Vi gick ju upp okristligt tidigt när vi skulle passa Basens bil och åka ut i skogen,

Matsäck hade vi med oss.Ågg,limpsmörgås och mjölkchoklad.Härlig stund på dagen,om inte grabbarna busade och retade oss tjejer med grodor o spindlar,

och på höstkanten fick man ju sin lön!Vilken lycka.

En annan sommar var jag med min pappa och "målade stubbar!Tänk så lite man visste då.Det var Hormoslyr vi använde.Det värsta gift man kan tänka sig.Vi hade tur Far o jag,som inte fick cancer.

Nu ska jag fixa mig lite mat.

Ha en bra söndag!






Inga kommentarer:

Bloggintresserade