tisdag 6 oktober 2020

Spöregn


 Det ösregnar ute nu.Då är det nog bäst att man har frukt o grönsaker hemma.

När jag hör detta ljud av regn på fönstret,kan jag tänka mig tillbaka till när jag var yngre.

Mor o far bodde i stugan i Granåsen hela somrarna.De bodde i Mellansel på den tiden.

När det regnade och åskade,var det sååå skönt att ligga på sängen i stugan och lyssna på smattret.

Det är sådana saker som dyker upp i huvudet när man blir gammal.


Annars har det inte hänt mycket hos mig idag.

Annat är det i politiken här i Luleå Kommun.Jag går inte in på det här,har haft diskussioner med diverse personer på FB bl.a.

Nu ska jag gör klart min beställning av varor inför helgen.

Gonatt!!



1 kommentar:

Monika Morén sa...

Fint minne du delade från hemmet i Granåsen!

Bloggintresserade