torsdag 8 juli 2010

70-årskalas!

Den otroligt vackra krukväxten jag ryckte till mig på min snabba tur genom IKEA.Det spöregnade så jag tänkte att jag gör ett snabbt besök där innan jag åker till Seskarö.Det är inte lätt att kryssa sig snabbt genom varuhuset,men jag skulle bara titta efter en matta.Vilken jag inte fick tag på.Rusade nästan igenom och förutom blomman blev det två chokladkakor.Punkt slut!
Min svägerska,som bor i Dalarna fyller 70 år i augusti.Nu passade vi på att fira henne i förkott i en annan svägerskas stuga på Seskarö.På bilden ser man deras vackra utsikt från gårdsplanen.Havet!!Fyra av nitton deltagare kom med på bilden.Dessutom var det sex hundar där också.Vilken himla tur att det klarnade upp och blev fint väder,så vi kunde vara ute.Ann.Sofi hade verkligen ordnat till det.Först fika när jag kom,sedan middag med efterrätt och på det tårta och kaffe.Lite däst var jag allt när jag satte mig i bilen för hemfärd vid nittontiden.

Otroligt bra jobbat A-S!!!
Hemma igen vid 21-tiden.Idag har jag varit sååå trött.Är nog inte van med så mycket folk på en gång.Jättekul var det iallafall!
Har trots det dammsugit och vaskat lite.Åker ju igen på lördag.
Ingen rast och ingen ro.
Nu hoppas jag på några lugna och sköna dagar i stugan.
Ha en bra sommarkväll!!




4 kommentarer:

Gunnel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunnel sa...

Lycklig den som endast fyller 70.


Det borttagna inlägget var grymt felstavat.

viola sa...

Otroligt vacker den med rosa blommor. Vad heter den? Va tur du har som har "så nära" till IKEA.

Annica sa...

Vad kul med IKEA-besök! Det är ett drygt år sedan mitt senaste.
Havsutsikt! Underbart! Mer och mer känner jag för att bo vid vatten.
Min farmor var från Seskarö, men jag känner ingen där.
Tack för dina uppmuntrande kommentarer på min blogg! Jag behöver dem verkligen just nu. Känner mig lite tilltufsad. Det skulle vara intressant att talas vid om bl a det här med hörapparat. Får nog en sådan till mitt "friska" öra.

Bloggintresserade