måndag 26 juli 2010

Röj!

Inte partyröj,men väl vinds- och garageröjning.
Patrik och Viktoria hjälpte mig i torsdags att tömma vinden.
Ner genom takluckan kom massor av mattor,gamla utedynor,madrasser skolgrejer,möbler m.m.
I två överfulla släpvagnslass och fullpackt i bilen kördes det mesta till Återvinningen.Nästan 50 mattor bl.a.
Patrik tyckte att "mamma hade millioner mattor däruppe".
Fredagen fortsatte Patrik och jag i garaget.Puh!!
Där var det mera sortering i olika kategorier.Patrik visste ju vad det var för grejor,vilket inte jag visste helt och hållet.
En full släpvagn till kördes till ÅVC.
Himmel så skönt att ha detta gjort.Lite är det kvar,men det klarar jag av själv.
Ont i kroppen och trött,just nu.
Tror faktiskt att jag ska stanna hemma när dom andra åker till Mormor o Morfar i stugan.Känner att jag behöver lite återhämtning efter dessa intensiva månader.

Lille William var nog den som var piggast efter allt lastande och avlastande.han tyckte det var så skoj!Hjälpsam liten kille!!!

Nu blir det film.
God kväll!!!

2 kommentarer:

viola sa...

Herre je vad duktiga ni varit! Jag har bara ett litet förråd och har pretat i ett helt år i att jag ska rensa. Det blir nog nån gång hoppas jag.

Gunnel sa...

Fantastiskt skönt att rensa, eller hur? Vi borde göra likadant. Det har samlats en hel del på tredje vindan som inte behöver finns kvar.

Bloggintresserade