lördag 17 juli 2010

Åter hemma i mitt lilla hus!

Efter nästan en vecka i stugan igen är jag tillbaka.
--
Lördag.
Startade 9.15
Framme i stugan 15.15
Hade stannat i Skellefteå och i Norsjövallen och fikat.
Vackert väder när jag kom fram,där mina föräldrar väntade.
--
Söndag.
Slöade och hade det skönt.
--
Måndag.
Kanonväder.Mor och Far åkte till Dorotea på marknad.
Jag stannade i stugan och bytte nästan alla gardiner och torkade av fönstren lite.
Sen satt jag i solen och läste.Jätteskönt.
Lite bybor kom på besök.
--
Tisdag.
Frågade om Mor o Far hade lust att åka till Mellansel och se hur det ser ut där nuförtiden.Dom blev jätteglada.Dom har ju bott där och jobbat på Hägglunds i många år.Hus hade dom där också.Flera av grannarna bor kvar.
När vi åkt en bit, fick Mor kramper i magen.Hon får det ibland och då hjälper inget annat än att hon får tömma riktigt och vila en stund.
Vi vände om och hon fick gå på toa och dom la sig och sov en stund.
Men vi gav oss inte.
Klockan ett var vi på väg igen.Då mådde hon bra.12-13 mil är det till Mellansel,så det tog en stund innan vi var framme.
Deras bästa grannar var ute i det vackra vädret,så vi stannade.
OJ,så överraskade de blev.Vrålfika blev det hos dom och sen for vi vidare till ett annat par dom umgåtts mycket med.
Riktigt trevligt!!!
Skoj för dom att få se gamla kvarter och träffa gamla bekanta.
Superfint väder var det dessutom.
Lyckad dag trots en trög start!!
--
Onsdag.
Diverse pyssel och relax.
Nej,då började rör-rackarna att krångla i duschen IGEN.
Gick inte att få tätt.
--
Torsdag.
Jättefint väder!
Till Dorotea för att köpa nya kopplingar.Tillbaka och försöka få dit dom.
Tömma och fylla beredaren femtielva ggr.
Nej,det gick inte!
Nu har vi kontaktat en rörmokare som ska komma och fixa det efter många om och men.
Far har inte velat släppa detta.Han trodde han skulle ordna det,men nu har han gett med sig.
Som sagt--varmvatten strul har det verkligen varit för mig i sommar.
--
Fredag.
Kör hem till Luleå igen.
Riktiga skurar bitvis.
Dalaresenärerna var åter här när jag kom.Dom var på väg tillbaka nu,efter två veckor i Tornedalen.
--
Det var den veckan!
Konstigt väder är det idag,dis och mulet men varmt.
--
Nu ska jag bara SLÖA!Skönt!
Hej!

2 kommentarer:

Annica sa...

Välkommen tillbaka!
Du verkar ha haft en innehållsrik vecka med både trevlig samvaro och rör-trubbel. Läckande vatten är verkligen inte kul att råka ut för i ett hem. Det är skönt att det finns rörmokare.
Ha det gott!

Gunnel sa...

I dag lovade man att solen skulle skina på oss. Det gjorde den inte.
Vi blev lite lurade.

Välkommen åter till Hertsön!

Bloggintresserade