fredag 17 augusti 2012

Astilbe!



Astilbe.

Usch vad jag är splittrad emellanåt.Ska jag sälja huset eller inte?Ibland känns det självklart.men nu när vi haft så härligt väder sista veckan,börjar jag tveka.
Jag är medveten om att jag måste.Det ska nog gå bra.Det gäller ju att jag får en lägenhet,som jag trivs i också.

Vädret har verkligen visat sin bästa sida nu.Igårkväll åts det surstömmimg ute på altanen.Viktoria och hennes härliga undomar och gullige William.
Min gräsmatta håller på att torka bort,så gräsklippning behöver man inte tänka på.
Har plockat lite till vinbär.Gjorde svart och rödvinbärs saft igår kväll.
Viktoria var boven i dramat,när jag inte hittade ställningen till silduken.Den var hos henne.

Imorgon ska Simon låna mitt släp och börja köra lite grejer till sin lilla etta.Inte klokt att han är vuxen.Lite handdukar och ölglas har jag plockat ihop till honom.Är nog spännande.

Nu börjar man nästan vara mätt på friidrotten på TV.Puh!
Jag går ock fixar mig lite kvällsfika nu istället.
Go Kväll!




1 kommentar:

Gunnel sa...

Vilken jättevacker bild av astilbe.

Från huset och tomten saknar jag mest blomprakten på hösten med dahlior och rosor. Annars saknar jag nog faktiskt ingenting.

Men beslut om att sälja hus måste mogna, hos mig hade det mognat många år innan Nisse kände likadant.

Bloggintresserade