onsdag 15 augusti 2012

Vinbär!

Plockade lite vinbär idag.Det är så mycket,stora bär på en av mina buskar.Det är så avslappnande och skönt att stå där och filisofera.Då kom jag på:Vad ska jag göra med bären.Förr kokade jag saft,men det var ett tag sen.Brukar äta dom på fil,men jag har kvar i frysen sedan ifjol.
Lite saft kan jag göra,tänkte jag.Satte igång alltihop,men hittade INTE ställningen till silduken.
Jag fick hitta på något eget.Det gick,men lite krångligt blev det.
Skulle jag ha gjort mycket hade jag tagit saftmajan,men ni var det bara lite grann.

I stugan har jag en liten plastbåt,som inte används på flera år.Vi har bara tittat till den på höstarna.
Häromdagen var det en man,som har stuga på andra sidan sjön,som ringde till far.Han hade frågat om båten,men far minns inte vad det var han ville.
Vi känner inte dessa"stuggrannar"men dom bor i Dorotea.
Efter en hel del detektivarbete fick vi fram vem det var.Han ringde upp mig på kvällen och ville köpa båten.
Så roligt,då kommer den till nytta.Jag gav nästan bort den.Blev så glad att slippa tänka på den också.

Nästa vecka åker jag till stugan.Plocka bär blir det inte!Det är älgjakt och vi är ganska dåliga i benen allihop.
Det kan vara skönt att vara där några dagar,om vädret blir bra.

Imorgon blir det Surströmming med gänget från Hjortstigen.
Har faktiskt tagit upp mina potatisar,så jag har egenodlade,tjoho!!!!

Slut för idag,tack för idag!

4 kommentarer:

Sanna sa...

Men åååhhh jag vill OCKSÅ ha surströmming!! *kram*

Viktoria sa...

Hä ä bara å komma syster yster! :)) Det ska bli så gott och riktigt mysigt att få träffas allihop. :)

Kram!

Gunnel sa...

Det godaste med surströmming är mandelpotatisen. Smaklig måltid, alla!

Annica sa...

De vackra röda vinbären får mig att börja längta alldeles förfärligt efter smulpaj med vinbär! Mums!
Surströmming får mig också att börja "dregla". Köpte mandelpotatis och en burk Oskars surströmming igår - enligt Kurirens testpanel var den bäst. Om någon dag eller så får jag reda på om panelen hade rätt. Hoppas!

Bloggintresserade