lördag 1 september 2012

Brödförsäljning!

Efter en bra vecka med Mor och Far är jag åter hemma.

Vi sov i stugan en natt och gjorde sen vinter där.Vädret var riktigt bra medan vi var där.
I början på denna vecka följde jag med Mor till Sjukstugan.Hon fick penicillin och hostmedicin.Hon hostar,så det låter som hon skulle gå sönder.
Lagade upp återstående älgkött åt dom och hjälpte till med lite av varje.
Känner mig nöjd!

Idag har det varit marknad på kollonilotterna här.
Tur med vädret!
Elsy och Brita var dom duktiga bagerskorna.14 l.deg blev mjukkaka,som såldes slut i ett nafs.Köbildning blev det och många blev utan.
Jag hjälpte till med det jag kunde.Ta betalt och diska!.
Det enda jag köpte på marknaden var Persilja!

Nu har Vickan varit en sväng hit och druckit en kopp kaffe.
Skickad med henne en liten kaffebryggare och en snygg kaffeburk,till Simon.Det är nog spännande nu när han har eget!

Jag och mina bloggarkompisar har pratat en del TVreklam.Nu tycker jag att det är RUMPOR i parti och minut.Tjusiga smärta tjejer som ålar sig.OCH Wanishreklamen gör mig galen.Hu vilken trög människa.Tycker nästan synd om henne!

Nu ska jag äta lite rester från igår.Jättehungrig är jag.

Ha en bra lördagkväll och ta en chokladbit!!
Hej!

3 kommentarer:

Patrik sa...

Hejsan!
Låter som en väldigt bra vecka :-) skoj.
Hoppas vädret håller i sig i helgen.

Kram från P

Gunnel sa...

Det är lördagkväll och jag har ingen choklad hemma tyvärr.

Blir också galen på reklamen. Varför får inte tjejerna uppträda alldeles normalt i stället för detta onaturliga åmande. Fy även för läkaren med de solkiga kläderna. Blir snart galen av reklamen.

Gunnel sa...

Vilken svenska jag¨åstadkom. Galen både i början och slutet. Tryckte på publicera alldeles för snabbt.

Bloggintresserade