söndag 12 januari 2014

Förvirrad!


Dom senaste dagarna har jag retat mig på ovanligt mycket.Blir väldigt förvirrad när ingenting händer!

1.Trafikverket och järnvägarna överhuvudtaget.
     Slarv
     Ovilja
     Okunskap eller
     Ren och skär nonchalans?
     Nu har det pågått fööör länge tycker jag.
     Skulle inte beställa en tågbiljett idag.



2. Kvinnosynen.
    Inom idrotten:
    Bilar och cyklar.
    Klubbor som flickorna får köpa själva till OS.(nu har dom börjat skylla ifrån
    sig i ledningen ??)
    Sändningar på Tv,m.m.

    Brott mot kvinnor:
    Alla dessa frikännanden till våldtäkter!!!!
    Synen på hur tjejerna är klädda bl.a.
 
    I arbetslivet::
    Kvinnor blir många gånger orättvist behandlade gentemot män.
    Speciellt kvinnliga chefer.(det vet jag eftersom det hänt i min familj)

    Mycket mera som man kan bli galen av att läsa i pressen.
    Reklam med TANIGA tjejer,vilket gör våra tonåringar väldigt illa.
    Med mera,,med mera.


Tror att det är många som håller med mig!
OCH jag kommer säkert på mera att reta mig på.
Ibland får man vara gnällkärring!
 Tycker jag!!

See you!

 

1 kommentar:

Gunnel sa...

Heja Yvonne, som skriver ner det du retar dig på. Jag håller med dig i allt. Jag retar mig också på friande våldtäktsdomar med konstiga förklaringar varför man friar. Kvinnor i reklam som aldrig tillåts vara naturliga m.m.

Bloggintresserade