fredag 24 januari 2014

Mitt velande!!


Nej,nu måste det bli slut på mitt velande.
Söndag åker jag till Mamma i Dorotea.
Ringde Doroteahem och hyrde en motorvärmarstolpe idag.
Bära eller brista.
jag har ju kört i kyla förr,så det ska nog gå bra.

Det ska bli skönt att träffa lilla mamma igen.Trots att man kan bli ganska trött och irriterad emellanåt.
Det är inte lätt att bli gammal!
Ska hjälpa henne att möblera om i sovrummet.
Få bort en säng,så det blir större plats.
Riktigt spännande att se vad vi kan hitta på.

-------
Det har inte blivit mycket utevistelse senaste tiden.
Kylan vi väntat på kom med besked.
Vackert som en tavla är det ute,men lite väl kyligt.
Ljusare har det blivit och nu går det fort.
Dagarna blir längre för varje dag.Härligt!!!!

Apropå ingenting,så tycker jag fortfarande att Järnvägen är katastof!!
Ha en bra helg!
Hej!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Förståeligt att Du "velat" (i dubbel bemärkelse, velat åka men åsså velat avseende hur lämpligt det är att ge sig ut på vägarna i dåligt/kallt/halt väglag)
Du får se till att ha laddare till telefonen, fyllt på spolarvätska, glykol, diesel, vinterkläder mm samt ta det piano på vägarna å inte stressa fram å köra om långtradare när det inte är klar syn mm. Meddela dig på vägen och hälsa mormor :-)

// Kraam

Annica sa...

Det är både naturligt och klokt att tveka inför långresor under iskalla dagar.
Håller med vad Patrik skrivit och tillägger: Se också upp för virriga älgar och renar!

Jag kollade just utetemperaturen och blev lite chockad, minus 29! Alltså bortåt 30 - igen! Det är ingen måtta på kylan. Nu får vi igen för plusgraderna i december.

Bloggintresserade