tisdag 14 januari 2014

Nu är vintern här!


Här är ett beteende som jag avskyr .Förstår inte att det ska vara så jobbigt att använda  en liten knapp i bilen.
Trafikfarligt är det dessutom.
Jag har kanske gnällt över detta förr,men insändaren i NSD gjorde mig påmind igen. 




Nej,nu ska jag inte vara sån!
Jag mår så otroligt bra när jag pysslar här hemma.
Lite tvätt,sortera lite i backar och lådor.Byte av gardiner och laga till lite mat.
Allt helt i min egen takt.
Då trivs jag!
Går i mina egna tankar,sätter mig vid datorn eller framför tvn en stund.
Tror faktiskt jag får mest gjort om jag gör så.
Idag känns det legitimt att stanna inomhus när det är -19 grader!
Himlen har varit så vacker idag och solen har tittat fram en liten,liten stund.

Imorgon börjar vi sjunga med Sång-gruppen igen.Kul!
Söndag eller måndag åker jag nog till Mor.Ska hjälpa henne att möblera om i sovrummet Bl:a.

Nu doftar det mat från ugnen.
Torsk blir det idag!
Tjao!


Inga kommentarer:

Bloggintresserade