fredag 6 augusti 2010

Några ord till!

Etret
slamsi
kankern
pärstampa
tjöta
--
Flera kommer!

4 kommentarer:

Annica sa...

Min mamma var från Västerbotten - kanske därför jag vet vad "kangero" betyder. Jag har alltid haft spindelskräck och hon brukade säga att de hade större orsak att vara rädd för mig än jag för dem.

"Slamsi" tror jag är ungefär som flamsig, slarvig och "pärstampa" är väl potatismos. Eller?

De andra går jag nog bet på.

Gunnel sa...

Det var svårare med ett och ett ord.
Ettret kan det vara ettrig, arg
Kankern: Ingen aning. Kan vara att något inte fungerar.
Tjöta: Nej, vet ej. De övriga orden har ju Annica löst. Please, ge oss svaren.

Yvonne sa...

Helt rätt på kangero,slamsi och pärstempa Annica.
Etret är som du tror Gunnel--Arg-ilsken.
Kankern---Tuppen.
Tjöta--besvärlig,jobbig flicka.
Hör bara min kära farmor när hon retade sig på nån tjej.

Yvonne sa...

Pärstampa--så klart!

Bloggintresserade