torsdag 5 augusti 2010

Sommar igen!

Det behövdes tydligen ett riktigt regnoväder för att sommaren skulle återvända.
30 mm regn kom det här hos mig på en liten stund igårkväll och i natt.
Hängrännan på altanen svämmade över alla bräddar,och det rann utför trävirket.Tätt hade det blivit förståss,av alla barr.
Stövlar,regnjacka och beväpnad med en innebandyklubba gick jag ut.Fram med stegen och upp och rensa.Gick jättebra faktiskt.
Lite fantasi måste man ha i "nödsituationer"
--
Nu är det underbart sommarväder igen,och det verkar att det ska hålla i sig.
Var lite sugen att åka in till stan och se invigningen av Lulekalaset.
Det var inte nödvändigt, insåg jag.Viggenplanen(är det Viggen,eller?)som gjorde ärevarvet över stan,både syntes och hördes hit!!!Härligt!
I morgon ska jag åka in och sätta mig och titta på folk.Kanske äta nåt gott och njuta.
Musik finns det att lyssna på även dagtid.
--
Va könsti du ä söm ä sä fjaski sä du ä rädd för n littn kangero!!
--
En mening på "min" bondska.Det blir ju inte riktigt rätt,eftersom ö och s sägs lååång in i munnen.
Det kommer kanske flera meningar,när jag fått höra om nån förstår.
--
Nu MÅSTE jag bara ut en stund till i det vackra vädret innan jag däckar framför Tvn.
Nej, just det,det är ju Ernst nu!
--
God kväll!

5 kommentarer:

Gunnel sa...

Din bondska är inte så lik min bondska, men här har du en gissning.

Vad konstig du är som är så fånig att du är rädd för en liten spindel.

Yvonne sa...

BRAVO!!!

Annica sa...

Det var ju synd att Gunnel hann före med översättningen... Jag, som inte alls kan dialekt, kunde den också!

viola sa...

Ja no präta vi könstit himme i Gräänåsn.

Yvonne sa...

Rolit syrran!Kul är det när man hör dessa gamla uttryck!Eller hur?

Bloggintresserade