måndag 30 augusti 2010

Måndag igen!

Perfekt ställe för en paus på väg till stugan.---
Tycker att hösten har kommit väldigt tidigt i år.
Idag har jag varit ute och tuktat mina buskar och träd lite.Kul,men jisses vad det blir mycket skräp att dra bort.Inte riktigt klar än,fortsätter i morgon.
--
Det är märkligt vad tankarna snurrar i huvudet, när man lagt sig på kvällen. Igår kväll trodde jag inte att jag skulle somna.Tänker på mina föräldrar,som är så gamla.Som Mor sa,har dom framtiden bakom sig.Sorgligt är det.Kan känna så själv också ibland,men man får göra det bästa av det man har kvar.Blir lite sorgsen ibland,när sådant kommer över mig.
Nog om det!
--
Mina ev.nya grannar har jag sett några gånger nu.Verkar vara trevliga och "vanliga"enkla människor.En familj,med två små pojkar och en stor Schäferhund(hur stavas det?)Till och med den verkar lugn och snäll.Jag som är lite hundrädd annars.Lite spännande är det allt.
--
Kroppen ömmar lite av allt kroppsarbete,så i kväll kanske jag kommer mig i säng "som folk".
Lite stiltje verkar det var på besöken på min blogg numera,men det kanske blir bättre när hösten är här på riktigt.Har varit lite slö själv också nu i sommar.
Man kan ju hoppas!
God Kväll!

4 kommentarer:

Yvonne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annica sa...

Det är allt lite vemodigt detta att man har det mesta bakom sig och den lilla framtiden krymper så svindlande fort. Precis vad jag sa förra veckan.

Nu får vi bara hoppas att härliga september blir så härlig som den kan vara.

Här är är en till som har "sömntrassel". Svårt att somna - är det månne något i luften? :o)

Gunnel sa...

Vi har grävt upp två buskar, bägge med ett enormt rotsystem. Vi har kämpat i två dagar och är nu på väg med 10 svarta säckar med trädgårdsavfall till Kronan.

Jo, visst har man framtiden bakom sig och vänta bara tjejer tills ni fyller 70, det är då man på allvar börjar fatta.

Sanna sa...

Ja jag håller med om att hösten känns tidig? Men det behöver ju inte vara någon negativt iofs. trots den kyliga morgonen så är det idag så oerhört hett i solen att man inte kan sitta i solen någon längre stund. Jag borde ta tag i mina äppelträd...men det får bli en annan dag... Kram!

Bloggintresserade