lördag 28 augusti 2010

Våfflor!

Det har sett hotfullt ut på himlen hela dagen,men det blev en riktigt skön lördag.
Skördemarknad på Kollonilotterna.Tyvärr var nästan allt slut när Viktoria,Wiliam och jag kom dit.Vi åt en våffla på Miljögården iallafall.Satt ute i det härliga solskenet och njöt.
Jag tog en tur till Dollar Store sen.Väldigt länge sedan jag var dit.Inhandlade rengöringsmedel,tvättmedel o.dyl.Bra priser!
En flintastek grillade jag sedan.Det var så skönt ute på altanen,så jag satt och läste tidningen medan köttet gonade sig på grillen.
Åt potatis-paprika-ostgratäng och tomater och rädisor till.Jättegott!
En liiiten promenad blev det sedan.Ont i mitt knä efter lite hallonplockning i stugan.Det blev inte så mycket---orkade inte.
--
Politik är det ju vad allt handlar om i dessa valtider.
Läste Piratpartiets svar på några frågor.Man blir minst sagt förvånad.Bl.a.på frågan om elever ska ha ordningsomdömen svarar dom--"Nej,uppmuntra elever att inte rätta sig in i leden".
Och om betyg i sjätte klass--"Nej,viktigare att man börjar med IT i första klass."
Att ett parti med bara en sak i sitt program kan gå till val,är mig en gåta.
--
Henrik Langes teckningar om valet gillade jag.
Citerar texten.
Vänstern--Håll ihop!
Moderaterna-Håll med!
Centern-Håll vadå?
FI-Håll hårt!
Piratpartiet--Håll inte!
Socialdemokraterna--Håll emot!
Miljöpartiet--Håll rent!
KD--Håll tillbaka!
Pensionärspartiet--Håll tätt!
Folkpartiet--Håll till höger!
SD--Håll isär!
Slut citat.
Underfundigt må jag säga.Lite humor behövs i tjafset,eller hur?
--
Hoppas på en lika fin dag i morgon!
See you!!

1 kommentar:

Gunnel sa...

Det är klart att man kan skämta om politik. Det vore ju trist annars.

Kan inte heller begripa att någon röstar på Piratpartiet eller en del andra partier som bara har en fråga i sitt partiprogram. Det kanske är någon form av protest mot de etablerade.

Det blev en skön dag till slut. Men Finnkampen gjorde att vi mest satt inomhus.

Bloggintresserade