onsdag 1 september 2010

Inte min bäste vän!


Dammsuga--livets nödvändiga onda.Jag har en liten centraldammsugare(den ser inte riktigt ut som denna)med en låååång slang.Den är bra,men min rygg tycker inte om den.Halva huset blev det,sen en tupplur.Sen kunde jag ta resten.Bilen fick sig en omgång också,inför första besiktningen i morgon.Då med en "vanlig" dammsugare.
--
Igår köpte jag mig en ny Mobiltelefon.Nu har jag äntligen en med pekskärm.Den förra är bra,men ack så liten skärm den har.Eftersom jag surfar med den ibland,ville jag ha en större.Hela eftermiddagen igår höll jag på att installera,föra över adressbok och dylikt.Och ÖVA mig på den.Middagen höll på att gå om intet.Det är så kul,när man kommer igång.
--
Var även iväg med" Grannan" och kollade på tapeter till hennes lägenhet.
Köparna av hennes hus har många planer för renovering.Bl.a.ska dom dra in fjärrvärme och glasa in altanen.
Riktigt spännande är det allt.
Nog ska det kännas lite konstigt för henne att inte få pyssla med trädgården.Kanske det är skönt också.
--
Nu börjar det att bli roligare att titta på TV igen.Till veckan börjar flera av mina favoritprogram.
Halv åtta hos mig.
Idol.
A good wife.
m.fl.
Någon tröst när det har blivit höst.
--
Ha en bra kväll!Bye!

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Hej mamsen! ja jag har varit dålig på att skriva ett tag nu... men det beror helt o hållet på dålig ork o tidsbrist. Tur att vi har telefonen o bor nära varandra i alla fall. :)
Det är sjukt mycket på jobbet men jag har läget under kontroll. Kanske tack vare att jag tränar? ;)
kram o ha en fin dag i det vackra vädret!!

Gunnel sa...

Dammsugaren är inte heller min bäste vän. Däremot är min äkte man rätt förtjust i sin "Hugin" och använder den ibland,

Halvåtta hos mig är ett favoritprogram för mig också. Helge Skoog är perfekt i sin roll och jättekul att lyssna till.

Bloggintresserade