söndag 5 september 2010

Kulturnatten!

Alla dessa valstugor som tar upp nästan hela Storgatan.
Igår var det Kulturnatten på stan.Jag for iväg mitt på dagen i stället.Massor med aktiviteter av alla de slag.Viktoria,Linnea och jag mötte upp Sussi och Amanda vid bänkarna på Fritz Ohlssontomten.Vi gick först Till studio 31.En kompis till Viktoria håller på med garner och diverse hantverk.Skoj att se.
Sen blev det lunch på Smaka.
Efter det avvek jag från sällskapet och gick först till Stand Gallerian och tittade på en fotoutställning.Passerade alla Valstugor som är utplacerade på stan.Mycket folk överallt.
Roligt att Luleborna tar sig ut när det är någonting extra på gång.
Jag fortsatte till Domkyrkan.Där lyssnade jag på en helt underbar konsert med Luleå Gittarkvintett.
När jag kom ut var jag sååå kaffesugen.Som tur var stod Lule Basket och sålde fika i Stadsparken.Perfekt.Kaffe och en god kaka med Luleå Kammarkör i bakgrunden.
Vid det laget tyckte jag att min kulturkvot var fylld för denna dag.
En riktigt bra dag blev det och vädret var ganska hyfsat.
--
Idag harViktoria och hennes tonåringar varit hit och fikat.
Trevligt värre!
Simon kom igång och hjälpte mig med allehanda saker.Flyttade köksdörren till gästrummet.Lärde mig att föra över bilderna från min nya mobil till datorn.Började möblera om på bänkarna i köket.Full fart---jag blev riktigt imponerad av hans energi.Hjälp!!!
Men jättebra var det.Tack!!!
--
Har varit ute och gått två gånger.Lite fuktigt men varmt och skönt.
Nu blir det TV för hela slanten.
God Afton!!

4 kommentarer:

Sanna sa...

Full fart i Luleå! :) Ska bli härligt att komma upp! *längtar*

Gunnel sa...

Jag ska också skriva några rader om Kulturnatten i morgon.
Vi var lite slöare och vandrade omkring mera planlöst.

Annica sa...

Här råder kulturskymning, nej... mörker! Har så svårt med alla ljud som finns ute i "verkligheten". Tyvärr, musik och konserter är inte att tänka på med ett strejkande, skrällande öra. Och det är nästan det värsta med den här situationen.

Viktoria sa...

Det var en härlig lördag på stan! MYCKET folk o musik både här o där. :)
Så kul det var med våran fikastund o jag blev lika chockad/road av Simons energi! hahaha

Bloggintresserade