onsdag 22 september 2010

Vår kära husvagn!

En vacker kväll sista resan vi gjorde med husvagnen.2006
Det har det gått drygt tre år sen jag sålde den nu.Har inte kunnat eller haft ork att ta tag i husgeråd och andra grejor som vi hade i den.Men nu äntligen har jag varit till Butiken på Kronan med en del.Det är skönt att ha det gjort nu. Den var nästan ny när jag gjorde mig av med den.Lite sorgligt käns det nog,trots att jag inte saknar husvagnslivet så mycket nu.Vi fick många år,både med och utan barn på olika campingplatser och med många olika vagnar.
Nu är allt detta historia och fina minnen.
--
Lite uppdatering om veckan som gått.
Fredag morgon hämtade jag min kära dotter från Kallax.
Hon vilade en stund och sen bar det iväg ut på stan.
Hon köpte kläder och vi åt en trevlig lunch.
Sen gjorde hon ett besök hos sin syster,medan jag fixade mat.
Båda mina döttrar fick jag glädjen att ha på middag denna kväll.
Mycket skulle Sanna hinna med på dom få dagar hon var hemma.
Träffa sina syskonbarn,gå ut på kvällen med syster,uppvakta en gammal arbetskamrat,som fyllt 60 och mycket mera.
Det gick så bra och det var så roligt att ha henne här.
Söndagkväll åkte hon hem till man och barn i Vara.
--
Måndag var jag till optikern.Alltid lika svårt att bestämma bågar.Usch!!
Får väl se hur det blev när jag får dom.Lite starkare glas behövdes.
--
Tisdag var det klädvisning på PRO.Trevligt att träffa lite bekanta och se lite vackra kläder på våra lokala modeller.Duktigt gjort av dom.
Köpte ingenting desvärre.Har blivit så dålig på att köpa mig kläder.Tycker inte att jag behöver några nya.Borde nog se över min garderob om jag skulle göra rätt.
Får se hur det blir med den sakenHar nog slöat till lite väl mycket.
--
Nu är det vackert väder igen,så jag har klivit upp på stegen och rivit bort Clematis.Den har en otrolig förmåga att vilja klättra upp på taket och i hängrännan.
Några amplar med blommor har jag fortfarande kvar,men pelargonierna har jag tagit in.Få se om jag har tålamod att övervintra dom.
--
Nej,nu måste jag ha en kopp kaffe.
Hej!
.

1 kommentar:

Gunnel sa...

Som du vet var jag till optikern i går. Det är så svårt att välja bågar när man ingenting ser.

Vi har aldrig haft husvagn och därför aldrig saknat det heller. Men det så mysigt ut på platsen där ni hade parkerat.

Bloggintresserade