söndag 26 september 2010

Utestädning!

En fantastiskt härlig höstdag idag.
Tog en välbehövlig promenad mitt på dagen.Det var bara det,att jag träffade så många bekanta,så det blev väldigt långa pauser.Alla var ute och fixade på sina tomter.Trevligt är det när man får prata bort en stund.Det är detta som gör att jag INTE vill flytta från huset på länge.
Efter lunch kom Viktoria med William.Hon skulle iväg och träna,och jag hade lovat att passa honom.Vi hade så kul ute.Bar in krukor och möbler, från framsidan,i bodanKörde iväg gamla blommor och skräp med skottkärra.Var en lite sväng till Miljögården och hönorna.
När vi kom tillbaka ,körde han hårt med mormor.Fotbolls-sparkande,så vi var genomsvettiga båda två.Då gick vi in och åt glass.
William tyckte att jag skulle sätta mig på soffan sen.Jag frågade varför."Du är trött" sa han.
Dom är för härliga dessa små.En stor glädje i mitt liv.Det går ju så fort.Snart är han för stor för att leka med mormor.
Får passa på att njuta!!!!
--
Funderar skarpt på Lövsugen som Nisse hade köpt.Ja,vi får se.Det är ju lönnlöven som är värst här,men påsen blir väl full direkt.Får tänka på saken!!
--
Nu var denna helg slut.Skön har den varit,trots väldigt störande dunkadunkamusik från kvartersgården på natten mot lördag.Men man överlever ju om än man blir otroligt irriterad medan det håller på.
--
Bra ny vecka till ALLA!Bye!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Vi var många som ägnade dagen till att städa på gården. Kunde inte städa fullt ut för en del blommor är så fina än.

Nisse får väl berätta vad han tycker om lövsugen. Han har inte använt den så mycket än, men jag tycker att man behöver hörselskydd.

Yvonne sa...

Jag har kvar mina otroliga surfiner också.Det vill till innan dom fryser på altanen.Jag kan ju bara ta av mig hörapparaterna,haha!

Bloggintresserade