fredag 18 juni 2010

HEJ IGEN!

Då var jag tillbaka i Luleå igen,efter några dagar i Västerbotten.
Måndag var vi till Vilhelmina.Far provade in nya glasögon.Det var en jättebra optiker som tog hand om honom.Det är inte lätt att bli gammal och ängslig och osäker.Far har blivit så orolig för allt,men det är inte underligt att det kan bli så,han fyller 88 år i höst.Optikern var så fantastisk,så Far var riktigt rörd när han tackade honom.
Ganska dåligt väder har det varit.Inte så mycket regn.men kyligt!!Usch!
Nu är jag som sagt tillbaka och har mina föräldrar med mig.
Hoppas dom får en bra vistelse här.Får ta det lite i deras takt,så går det säkert utmärkt.
Dom tyckte det var så kul att se hur jag gjort om här och dom längtar att få se hur Viktoria har det.

Jag stöter på en massa uttryck och ord,som jag glömt,när jag är i mina hemtrakter.Ska ta dom en annan gång,så får vi se om det är nån som vet vad det är.

Nu har dom gamla lagt sig och jag ska hoppa in i duschen.
Ha en bra Bröllopshelg!
Det är skönt att det är över snart,det blev FÖÖÖÖR mycket av det goda.
Tjao!!!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Välkommen tillbaka! :)

Gunnel sa...

Välkommen åter till Luleå och välkommen med ord och uttryck från din hembygd. Kul att se hur mycket man förstår av din dialekt. Jag ska vid tillfälle göra samma sak.
Min hembygds dialekt är inte lättförstådd av övriga.

Bloggintresserade