onsdag 9 juni 2010

Rinnande vatten.

Nu är det på plats igen,mitt porlande vatten!Härligt att sitta och lyssna på ljudet.
Har städat på tomten,med trimmer och klippare.Nu har jag riktigt fint,om jag får säga det själv.Satt mina 14 potatisar och sått sallad,dill och persilja.Nu är det bara omplantering i blomlådor och krukor kvar.
Riktigt bra dag har det varit!Härligt när tvätten blir torr, på torkvindan, på ett par timmar.Är nog lite konstig för jag mår så bra när jag står där och hänger tvätten.Går sen och tittar på den,när den fladdrar i blåsten.Man får ta tillvara alla glädjeämnen här i livet!!

See you!

3 kommentarer:

Annica sa...

Vilken fin vattenkonst! Jag har i några år varit på jakt efter något som rinner och porlar. Det är så härligt ljud.
Sniff! Tvätt som hängt ute luktar så gott!

Gunnel sa...

Så vacker den är din fontän. Varför har vi inte skaffat en sådan?
Jag är inte alls klar med plantorna och frösådden men innan helgen är över ska allt vara klart.

Viktoria sa...

Det är härligt med både porlande vatten o tvätt som fladdrar i vinden. Det är SÅ man ska njuta livet. Av de små sakerna. Då finns det så mycket att njuta av!

Jag får njuta av grannens fågelbad som porlar vackert nedanför mig.

Bloggintresserade