tisdag 29 juni 2010

Varmvattenberedare!

Dom är inte vänligt inställda till mig i sommar.
Först har den jag har i stugan krånglat som tusan och nu hade min,här hemma i huset, börjat läcka.(har haft en liten en i badrummet)
Har oroat mig mer och mer och i natt har jag knappt sovit.
Imorse började jag ringa rörmokare.Semestertider,jaha!
Med hjälp av Viktoria och Eva på Ahsells,fick jag tag i en som kom på en gång.TACK,TACK!
Nu är det fixat och varmvattnet är kopplat på fjärrvärmen.Som tur var, hade vi förberett det,när den drogs in,så det var bara att koppla in.
Nu ligger beredaren ute på gräset och rinner ur och vattnet fungerar alldeles utmärkt.
Ja,vad skulle jag syssla med om jag inte hade allt i detta gamla hus att ordna??
I natt tror jag att jag kommer att sova gott!!!

Det var den dagen det!
Jag tyckte att Allsången var jättebra i kväll,om än Ola Salo sjöng lite falskt ibland.Men det var mina favoriter allihop i afton.
Lottas hejsansvejsan-program orkar jag INTE med.

God Natt för ikväll!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Hoppas att dina bekymmer med huset är över nu. Det är inte roligt när saker och ting som man inte begriper sig på börjar krångla.

Jag har just tagit en morgonvandring och blivit dyngblöt. Det började regna när jag var som längst bort från hemmet.

Annica sa...

Tack för att du tänkt på mig dessa jobbiga dagar! Det uppskattar jag så mycket. Det är ju när det krisar i livet vi verkligen behöver våra vänner. Det gäller även "bloggvänner"! Kanske Gunnel och du kan komma på besök någon dag när jag blir piggare.

Mitt öra är fortfarande totalt dövt och prognosen är inte god när det gäller att jag ska få tillbaka hörseln. Men min fantastiska örondoktor sa att "vi ska inte ge upp hoppet än".

Kortisonbehandlingen av örat i fem dagar är över, nu ska jag bara vila och ta det lugnt (doktorns order!) till återbesöket i slutet av juli.

Och jag är glad och tacksam för all "tum-hållning" även framöver!

Bloggintresserade