söndag 6 juni 2010

Nationaldagen!

Nationaldag och vår vackra Svenska flagga har fått vaja för vinden.
--
Mycket folk i parken.Tal av Landshövdingen m.fl.Nya Svenskar hälsades välkomna och Lennart Johansson sjöng bl.a
--
En liten William hade mycket roligare i lekredskapen.Klättervägg måste nog ordnas åt honom.Han ville aldrig sluta,kämpade på som bara den.
En promenad på Storgatan,som återinvigdes,efter allt grävande.Musik och körsång och andra aktiviteter överallt.Lite kyligt var det,så vi gick in i Smedjan och fikade ordentligt.Smörgås och en obligatorisk Sverigebakelse!!!
Trevligt att det börjat bli lite firande här i Sverige också,men vi ligger låååångt efter vårt grannland Norge.
--
Nu hoppas jag på uppehållsväder och lite sol till veckan,så jag får klippa gräset igen och så lite sallad o dyl.Och sätta mina tolv potatisar,som jag brukar.Jag har dom i en pallkrage.Helt genialt tycker jag.Till "Dopp i kopp"brukar det bli iallafall.
--
Slut på denna söndag.Ny vecka i morgon.Hej så länge!




2 kommentarer:

Gunnel sa...

Vi tänkte köpa en Sverige-bakelse för att fira dagen men som vanligt blev det bara en tanke.

Annica sa...

Härliga bilder! "Dopp-i-kopp" är jättegott! Färsk mandelpotatis - MUMS!

Bloggintresserade